The Rab's old boats page: 

 

croatian:

Konstrukcija starih rapskih kaića vuče korijene iz stare vještine korčulanskih brdograditelja;

KORČULANSKA METODA KONSTRUIRANJA BARKI 
--------------------------------------------------------------------------------
Korčula, oko 1500. god. 
izvorna hrvatska brodograđevna baština 
--------------------------------------------------------------------------------

Ovi modeli kaića vjerne su kopije starih rapskih kaića konstruiranih na isti način kao i korčulanski kaići koji dokazuju hrvatsko sudjelovanje u svjetskom razvoju drvene brodogradnje, i govore o stoljećima čuvanoj tajni konstruiranja barki, metodi koja se i dandanas primjenjuje. Sržni dio ove metode leži u originalnom načinu konstruiranja polumjeseca (buške) i izvlačenju iz nje sustava oznaka, koje zatim služe za konstruiranje tipične Korčulanske oblih rebara središnje polovice trupa. Naprotiv, rebra pramčane i krmene četvrti (kvartira) oblikuje se "na oko", što zajedno s izbačajem gornjega dijela rebara omogućuje protomeštru davanje individualnoga pečata svakoj novosagrađenoj barki - unatoč njihovoj temeljnoj sličnosti. Ova se metoda može uspješno primijeniti za spektar barki dužine 5-17 m i više, s omjerom dužine i širine u rasponu od 2,8 do 3,8. 

Lit. 

T. Tabain, Brodogradnja 43 (1995) 1-6. 
I. Sladovia, Zbornik otoka Korčule, Zagreb, str. 148-154. 

Duh starih rapskih barkariola možda se može pronaći u današnjim "barkefaren" uslugama prijevoza do obližnjih plaža. Naravno, bitna je razlika u pogonu kaića koji u prošlosti svojim motorima nije narušavao zvukove valova i galebova. 

BARKE FAREN

 

Va barke je nonić stari stal.

na Slatine, vanka s Portića,

peršona nevojna i mića,

i furešton na kraje kričal:

pite šen barke faren.

 

Pite šen barke faren.

A barka je svojni nav bila,

ponosit je po moreh sveh plaval,

drugačja mu je mladost bila,

i nonić bi najraje plakal.

 

Pite šen barke faren.

Selo je bilo va stareh dni,

kade su sad veli palaci,

ni već sela, ni judi već ni,

na kraje se šeću pajaci.

Bi najraje nonić beštimal,

tel sve z rukun mornarskun zdrobit,

pa bi ga i jad i sram pasal,

ma mora i ki fjorin dobit:

pite šen barke faren.

Drago Gervais

Barkaši 1932. godina, povratak s izleta

 

Copies of old boats which was only traffic option in island Rab just before road traffic and motor cars. 

Autor: Toni Miknić

 Prices and info:

 Francula Marija and Mate

Barbat 482

51280 Rab

Croatia

tel. 00385 51 721641

Out of season: 00385 52 567679

Updated: 06.09.2001.. by Tedi